Anime Lente 2023 Preview

29 mei 2023

AniWay Magazine, het blad waar ik al een aantal jaren met veel plezier voor schrijf, gaat helaas na 24 jaar stoppen. Maar het lenteseizoen gaat in Japan natuurlijk gewoon door! Na een emotioneel einde van het vorige seizoen keert Pokémon deze lente terug met de nieuwe serie Horizons (OLM) én een nieuwe hoofdpersoon. Op Netflix loopt nog altijd het tweede seizoen van het epische Vinland Saga (MAPPA) en het vervolg van de vindingrijke avonturen van de geniale Senkuu zie je dit voorjaar in het derde seizoen van Dr. Stone (TMS Entertainment) op Crunchyroll. En wat kijk ik dit seizoen? In deze Anime Lente 2023 Preview neem ik je mee!

Anime Lente 2023 Preview

Skip and Loafer (P.A. Works)

De vijftienjarige Mitsumi verlaat het kneuterige plattelandsleven om te studeren aan een prestigieuze highschool in hartje Tokyo. Hoewel ze uiterlijk heel beheerst en zelfverzekerd overkomt, gaat er toch van alles mis. Ze vergeet haar speech, weet niet hoe ze bij school moet komen en raakt toch wat nerveus van een lieve, behulpzame jongen die later haar klasgenoot blijkt te zijn. Skip and Loafer is een lekker luchtige serie met een scheut humor. En, passend bij de lente, geheel in pastelkleuren, uiteraard!

Skip and Loafer is te zien op Crunchyroll.

Heavenly Delusion (Production I.G)

Tieners Maru en Kiruko moeten in Heavenly Delusion zien te overleven in een apocalyptische wereld. Maru is op zoek naar een vredige plek om te leven. Kiruko reist met hem mee en heeft hier zo haar eigen redenen voor. Ze komen terecht in een verlaten Tokyo dat wordt bedreigd door mensenetende monsters. Parallel aan deze wereld leeft een nieuwe generatie in vrede en veiligheid op tussen dikke muren. Ze worden bijgestaan door robots en onder streng toezicht gesteld van een medische staff. Deze twee werelden raken gaandeweg met elkaar vervlochten. Heavenly Delusion is een meeslepende sciencefictionserie met dystopische elementen en een vleugje The Promised Neverland.

Heavenly Delusion is wereldwijd te zien op Disney+.

My Home Hero (Tezuka Productions)

Een foute relatie kan vervelende gevolgen hebben. In My Home Hero raakt Tetsuo verwikkeld in een machtsstrijd met de yakuza dankzij zijn dochters relatie met Nobuto. Samen met zijn vrouw start Tetsuo een onderzoek terwijl hij tegelijkertijd zijn dochter in veiligheid wil brengen. Wanneer de yakuza Tetsuo op het spoort komt, zetten ze al snel hun wapens in. My Home Hero volgt Tetsuo tijdens ontvoeringen, martelingen en manipulaties. Een rasechte psychologische thriller die af en toe behoorlijk diep gaat. Een aanrader voor liefhebbers van crimeseries!

My Home Hero is te zien op Crunchyroll.

Welke serie(s) uit deze Anime Lente 2023 Preview ga jij kijken? 😊