Anime Herfst 2020 Preview

12 oktober 2020
Leestijd: 6 min.
,

Door de COVID-19 pandemie was het anime aanbod in de lente en zomer een beetje karig. Nu de bladeren van de bomen vallen, het steeds vaker (stort)regent en je weer kunt genieten van een pumpkin spice latte onder een plaid, lijkt hier gelukkig verandering in te komen. Deze herfst staan er namelijk weer lekker veel series op het menu! Ben je benieuwd naar welke series ik deze herfst uitkijk? Lees dan hieronder mijn Anime Herfst 2020 Preview!

Anime Herfst 2020 Preview

Noblesse (Production I.G)

Het is oktober en dat betekent dat Halloween weer voor de deur staat. Om alvast in de sfeer te komen is het heerlijk om je onder te dompelen in de wereld van vampiers! Noblesse van Production I.G gaat over vampier Raizel die na 800 jaar uit zijn slaap is ontwaakt. Als volbloed noble heeft hij de taak om andere nobles te beschermen. Van Frankenstein krijgt Raizel de opdracht om meer te leren over het gedrag van mensen en zich wegwijs te maken in de moderne samenleving.

Noblesse is te zien op Crunchyroll.

Is je honger naar vampiers nog niet gestild? Check dan ook zeker Vampire Knight op Netflix.

TONIKAWA: Over the Moon for You (Seven Arcs)

Heb je zin in iets luchtigers? Dan is TONIKAWA: Over the Moon for You vast wel wat je zoekt! Deze grappige serie volgt Nasa Yuzaki, een scholier die zijn hele leven al wordt gepest met zijn naam. Op een dag raakt hij betrokken bij een verkeersongeluk dat hij ternauwernood overleeft dankzij de hulp van de schattige Tsukasa. De twee maken de afspraak om in de toekomst te trouwen. Na jarenlang geen contact te hebben staat Tsukasa ineens voor Nasa’s deur. Vanaf dat moment begint hun leven als getrouwd stel dat gegarandeerd voor ongemakkelijke en hilarische scenes zorgt! Mijn recensie van TONIKAWA: Over The Moon For You kun je lezen in AniWay Magazine 63.

TONIKAWA: Over the Moon for You is te zien op Crunchyroll.

Attack on Titan: Final Season Part 1 (MAPPA)

Attack on Titan is een serie bomvol actie, horror en bloederige titanen. Een betere toevoeging aan je watchlist voor de herfst kun je je niet wensen! Dit laatste seizoen gaat verder waar het derde seizoen stopte: bij het grote meer waar Eren Jaeger en zijn vrienden op het punt stonden een enorme ontdekking te doen. Wat schuilt er in het meer?

Vanaf begin december is het laatste seizoen van Attack on Titan te zien op Crunchyroll.

Onyx Equinox (Crunchyroll Studios)

De Azteekse jongen Izel wordt door de goden gered van een gewisse dood. Vanaf dat moment fungeert hij als pion tussen de mensheid en de goden. Izels avontuur leidt hem door de Zuid-Amerikaanse cultuur waar hij de taak krijgt om de poorten van verschillende onderwerelden te sluiten. Onyx Equinox is een fantasyserie van Sofia Alexander in samenwerking met Crunchyroll. Zo op het eerste gezicht een aanrader voor liefhebbers van Avatar: The Last Airbender en The Legend of Korra.

Onyx Equinox is vanaf eind november te zien op Crunchyroll.

When They Cry: New (Passione)

Normaal gezien tip ik geen anime die niet op Crunchyroll of Netflix te zien zijn, maar voor When They Cry: New maak ik graag even een uitzondering. Deze remake van de psychologische cultklassieker When They Cry past namelijk perfect in het herfstseizoen en het is een van mijn favoriete series! Wanneer Keiichi Maebara in het rustige dorpje Hinamizawa komt te wonen, maakt hij al snel vrienden. Toch voelt het alsof er iets niet helemaal klopt in het pittoreske plaatsje. Samen met zijn vrienden ontdekt Keiichi gaandeweg het donkere geheim van Hinamizawa. Ook deze remake belooft weer heerlijk gestoord en bloederig te worden, dus als je zin hebt om te griezelen is When They Cry: New een goede keus!

Welke serie(s) ga jij deze herfst kijken? :-)