Anime Lente 2021 Preview

8 april 2021
Leestijd: 6 min.
,

Na een wisselvallig winterseizoen is de lente alweer aangebroken! Hoewel het wat koud is om comfortabel van de bloesems te genieten en een reisje naar Japan er door een bepaald virus helemaal niet in zit, kun je dankzij de anime van deze lente toch een beetje Hanami vieren. Dit seizoen is het aanbod namelijk wederom groot. In deze Anime Lente 2021 Preview vertel ik naar welke series ik uitkijk. Lees je mee? 😊

Anime Lente 2021 Preview

Joran: The Princess of Snow and Blood (Studio Bakken Record)

In het jaar 1931 is het 64e jaar van de Meiji periode aangebroken in Japan. Het is een turbulent politiek jaar waarin Nue, een geheimzinnige organisatie, en de invloedrijke Tokugawa familie verwikkeld zijn in een machtsstrijd. De jonge, maar getraumatiseerde, Sawa Yukimura is lid van Nue, werkt in een boekwinkel en draagt zorg voor een klein meisje. Sawa bezit speciale krachten en zint op wraak. Joran: The Princess of Snow and Blood volgt Sawa’s avonturen in deze woelige tijd met een historisch (deels fictief) Japan als treffend decor.

Joran: The Princess of Snow and Blood is te zien op Crunchyroll.

To Your Eternity (Brain’s Base)

Een jongen woont in een klein dorpje op de toendra. Als hij een witte wolf ontmoet, gaan ze samen op avontuur dwars door het kille, arctische landschap. To Your Eternity is een bovennatuurlijke avonturenserie. De wolf is niet zomaar een wolf en de jongen moet in het reine komen met zijn verleden. Achter deze animeserie zitten de makers van het emotionele A Silent Voice (2016). Studio Brain’s Base produceerde op zijn beurt de bovennatuurlijke hitserie Natsume’s Book of Friends (2008 –). Mijn verwachtingen zijn hooggespannen en deze serie mag dan ook beslist niet op mijn Anime Lente 2021 lijstje ontbreken!

To Your Eternity is te zien op Crunchyroll.

Oddtaxi (OLM, P.I.C.S.)

Een zeeleeuw als taxichauffeur, een alpaca als inzittende… wacht dit lijkt wel Beastars? Tenminste, dat was mijn eerste gedachte. Oddtaxi volgt Odokawa, een teruggetrokken 41-jarige persoonlijkheid zonder vrienden en familie. Als chauffeur in het drukke Tokyo krijgt Odokawa de meest uiteenlopende klanten. Op een dag wordt hij tegen wil en dank meegesleurd in een mysterieuze politiezaak rondom een vermist meisje. In AniWay 65 kun je mijn recensie van Oddtaxi lezen! 🙂

Oddtaxi is te zien op Crunchyroll.

Farewell, My Dear Cramer (LIDENFILMS)

Vrouwenvoetbal is behoorlijk in opkomst. Ook in Japan is dit merkbaar en dan moet er natuurlijk een anime over worden gemaakt 😉 Farewell, My Dear Cramer gaat over scholiere Midori Soshizaki die haar rivale Sumire Suou uitnodigt om in hetzelfde middelbare schoolteam te voetballen. De serie zoomt in op het leven en voetbalambities van alle spelers in het team terwijl ze allemaal dezelfde droom delen: een voetbalster worden! In juni komt bovendien een film uit die zich voor de gebeurtenissen in Farewell, My Dear Cramer afspeelt.

Farewell, My Dear Cramer is te zien op Crunchyroll.

Those Snow White Notes (Shin-Ei Animation)

Een shamisen is een traditioneel Japans snaarinstrument. Het lijkt een beetje op een gitaar met drie snaren. Deze animeserie gaat over dit muziekinstrument. In Those Snow White Notes is de opa van Setsu Sawamura net overleden. Setsu heeft van hem de shamisen leren spelen en blijkt een muzikaal talent te hebben. Nu zijn opa er niet meer is, stort zijn leven in. De jongen stopt met school en zwerft met zijn shamisen door Tokyo. In de Japanse metropool komt Setsu in contact met zijn rijke moeder die hem helpt om zijn leven weer op de rit te krijgen. Those Snow White Notes belooft een muzikaal avontuur te worden in de voetsporen van Kono oto Tomare!: Sounds of Life (2019 –).

Those Snow White Notes is te zien op Crunchyroll.

Nog meer Anime Lente 2021?

Meer aanraders uit het aanbod van Anime Lente 2021 zijn onder meer Fruits Basket: The Final (Crunchyroll), slice-of-life serie Super Cub (Wakanim), Let’s Make a Mug Too (Crunchyroll) en Osamake: Romcom Where the Childhood Friend Won’t Lose (Crunchyroll).

Welke serie(s) kijk jij deze lente? 🙂