Anime Zomer 2019 PreviewLeestijd: 2 min.

1 juli 2019
anime-zomer-preview-19_header

Na een boordevol lenteseizoen gaat vandaag alweer het anime zomerseizoen van start! In deze nieuwe reeks laat ik per seizoen een aantal series zien waar ik erg naar uitkijk! Hieronder trap ik af met mijn Anime Zomer 2019 Preview. Lees je mee?

Vinland Saga – Wit Studio

Met Vinland Saga reizen we af naar het koude noorden. Daar strijden verschillende Viking families om de macht. Ze schuwen daarbij geen hevige gevechten. De jonge Thorfinn is de zoon van een van de sterkste Vikingstrijders. Hij snakt naar wraak nadat zijn vader is vermoord. Vinland Saga is van Wit Studio die waarschijnlijk het meest bekend is van Attack on Titan. Ik verwacht een coming-of-age verhaal vol actie en een flinke dosis drama!

Fire Force – David Production

Fire Force speelt zich af in het jaar 198. In Tokyo is dan het Zonnetijdperk aangebroken waarin mensen zomaar uit het niets vlam kunnen vatten. Als gevolg hiervan transformeren ze in levende vlammen: ‘infernos’.  Een speciaal brandweerteam is in staat om deze infernos onder controle te houden. De jonge brandweerman Shinra Kusakabe ontrafelt gaandeweg het geheim achter de mysterieuze branden. Een geheim waar ook zijn familiegeschiedenis mee te maken krijgt.

Bem – Production I.G; LandQ studios

Een combinatie van jazzmuziek en yokai (Japanse demonen) klinkt niet verkeerd. Bem draait om drie robotgeesten die slechte demonen bestrijden in de hoop ooit weer mens te worden. Dit lijkt me een spannende bovennatuurlijke serie met horrorelementen die wordt gedragen door een fijne jazz soundtrack.

Given – Lerche

De Franse studio Lerche heeft de laatste tijd een aantal succesvolle series uitgebracht. Een voorbeeld hiervan is Radiant. Nu is het de beurt aan Given. Deze muzikale BL-serie verhaalt over tiener Ritsuke Uenoyama. De jongen heeft zijn hobby’s, gitaar spelen en basketbal, aan de wilgen heeft gehangen. Maar dan ontmoet hij Mafuyu Sato die muziek maakt met een kapotte gitaar. Ritsuke besluit de gitaar voor hem te maken. Na Mafuyu te hebben horen zingen ontstaan er gevoelens tussen de twee jongens.

Try Knights – Gonzo

Deze sportieve high school serie vertelt het verhaal van Riku Haruma die zo goed en kwaad als het kan de middelbare school probeert te overleven. Vroeger speelde hij rugby, maar is daar om bepaalde redenen mee gestopt. Als Riku rugbyspeler Akira onbedoeld advies geeft, wordt Riku’s passie voor rugby nieuw leven ingeblazen. Ik heb nog niet eerder iets van studio Gonzo gezien, dus ik ben erg benieuwd!

Naar welke serie(s) kijk jij deze zomer uit? 🙂

Latest posts by Eline (see all)