Anime Zomer 2021 Preview

8 juli 2021
Leestijd: 8 min.
,

De zomer is aangebroken en dat betekent dat er weer nieuwe series te zien zullen zijn! Zo is het tweede seizoen van de reboot van When They Cry te zien: Higurashi Sotsu. Of wat dacht je van het vervolg op That Time I Got Reincarnated As a Slime en I’m Standing On a Million Lives? Ook zijn er series die van de zomer gewoon doorgaan zoals Tokyo Revengers en To Your Eternity. Voor iedereen die genoeg vakantie-uren heeft verzameld (😉), heb ik in deze Anime Zomer 2021 Preview extra veel series verzameld waar ik warm voor loop. Benieuwd welke dit zijn? Lees dan snel mee!

Anime Zomer 2021 Preview

Sonny Boy (Madhouse)

Een nieuwe serie van Madhouse maakt altijd nieuwsgierig. Hun recentste werk is Sonny Boy. Net als de zomervakantie op het punt staat te beginnen, worden 36 leerlingen opgesloten in het klaslokaal van hun school. Er openen zich parallelle werelden waarin de tieners moeten zien te overleven terwijl existentiële vragen boven komen drijven. De eerste aflevering van Sonny Boy verscheen in juni op Youtube en alleen de animatie legt de lat al hoog. Vanaf half juli zal de serie officieel te volgen zijn.

Sonny Boy is te zien op Wakanim.

Remake Your Life! (Studio feel.)

Zijn er dingen in jouw leven die je graag anders had willen aanpakken? De 28-jarige game designer Kyouya Hashiba zit in zo’n situatie: na een mislukte carrière baalt hij ervan dat hij niet zijn creatieve hart is gevolgd. Na zijn eindexamen had hij destijds twee beurzen in de wacht gesleept, waaronder een beurs voor de kunstacademie. Hij koos toen voor de universiteit omdat die hem meer zekerheid zou bieden. Gelukkig krijgt Hashiba op miraculeuze wijze de kans om tien jaar terug in de tijd te gaan om zijn studiejaren over te doen. Dit biedt hem de mogelijkheid om bijvoorbeeld ook veel sneller op kamers te gaan. De eerste aflevering van Remake Your Life! is gelijk een dubbele waardoor je lekker in het verhaal komt. Deze ‘isekai meets coming-of-age’ heeft gevoelige slice-of-life elementen waar jongvolwassenen zich zeker in zullen gaan herkennen. Voor fans van Erased en ReLIFE.

Remake Your Life! is te zien op Crunchyroll.

Kageki Shoujo!! (Pine Jam)

Kageki Shoujo!! (vrij vertaald als Opera Girl!) is gebaseerd op de manga van Kumiko Saiki. Het verhaal volgt de meiden Sarasa Watanabe en Ai Narada die allebei op een prestigieuze muziekschool hun talenten willen ontwikkelen op het podium. Kageki Shoujo!! is dus een idol-serie die ik normaal gesproken niet echt volg. Wat mij over heeft gehaald is de scherpe (maatschappijkritische!) humor waarvan ik hoop dat de volgende afleveringen er ook mee vol zullen zitten.

Kageki Shoujo!! is te zien op Wakanim.

The Aquatope On White Sand (P.A. Works)

In dierentuinen kan ik urenlang door het Oceaan gedeelte rondlopen. Niet zo gek dus The Aquatope On White Sand in mijn Anime Zomer 2021 Preview staat! De serie draait om de 18-jarige Kukuru Misakino die samen met een onsuccesvol idool alles op alles zet om een aquarium van de ondergang te redden. De trailer toont al veel goeds op het gebied van geanimeerde waterschappen, onderwaterwerelden en natuurlijk vissen! Doe daar nog een scheutje drama bij zoals we van P.A. Works gewend zijn, en deze serie belooft veel goeds!

The Aquatope On White Sand is te zien op Crunchyroll.

The Case Study of Vanitas (Bones)

Ik moet eerlijk toegeven dat deze serie een beetje een guilty pleasure is. Wie houdt er nu niet van series over vampiers? Oké, The Case Study of Vanitas gaat óók over boeken waardoor deze boekenwurm helemaal overstag ging. En dan heb ik het nog niet eens over de Tim Burton-achtige openingsscène waardoor ik al helemaal zin kreeg in Halloween! 😛 The Case Study of Vanitas volgt Vanitas, een vampier die geboren is onder een blauwe maan. Omdat hij een buitenbeentje is binnen de vampiergemeenschap, heeft hij een memoire geschreven waarin staat hoe je het vampierras in één klap uitroeit. Als Vanitas in het 19-eeuwse Parijs de enthousiaste Noé ontmoet die altijd gedacht had dat de memoire tot het rijk der fabelen behoorde, storten ze zich in een bloeddorstig avontuur…

The Case Study of Vanitas is te zien op Wakanim.

Re-Main (MAPPA)

Het is geen geheim dat ik houd van sportseries. Dit zomerseizoen trok Re-Main mijn aandacht. De serie volgt tiener Minato Kiyoumizu die na een ernstig ongeluk in een coma belandt. Als hij maanden later ontwaakt, kan hij zich niets meer herinneren. Ook niet dat hij op topniveau waterpolo speelde! Na een flinke revalidatie besluit Minato zich weer aan waterpolo te wagen. Maar dat gaat niet zonder slag of stoot. Re-Main lijkt een prima serie te worden voor fans van het geweldige Sk8.

Re-main is te zien op Wakanim.

The Detective is Already Dead (ENGI)

Kimizuka Kimihiko heeft het talent om altijd in de problemen te raken. Even rustig van een reis met het vliegtuig genieten is er voor hem dus niet bij. Voor hij het goed en wel weet, is hij betrokken geraakt bij de schimmige cases van detective Siesta die hij nota bene in het vliegtuig ontmoette! Zij maakt van hem haar assistent en samen duiken ze de onderwereld in… Alhoewel, detective Siesta blijkt al dood te zijn! Hoe dat precies zit? Daarvoor kun je het beste zelf The Detective is Already Dead kijken. 😉 Voor fans van In/Spectre.

The Detective is Already Dead is te zien op Wakanim.

Welke series van deze Anime Zomer 2021 Preview ga jij kijken? 😊