Anime Lente 2020 Preview

6 april 2020
Leestijd: 5 min.
,

Ondanks het feit dat we door de quarantaine helaas niet helemaal van het mooie weer kunnen genieten, is de lente begonnen! Ook het anime lenteseizoen is afgelopen week van start gegaan. Op de planning staan een aantal toffe series en sequels die de social distancing wellicht net wat makkelijker maken. Net zoals afgelopen winter zijn alle series weer te bekijken op Crunchyroll en sinds kort ook op streamingdienst Hulu. Benieuwd welke series ik deze lente hoog op mijn lijstje heb staan? Lees dan hieronder mijn Anime Lente 2020 Preview!

Anime Lente 2020 Preview

Fruits Basket 2 (TMS Entertainment)

Een van de sequels waar ik enorm naar uitkijk is het tweede seizoen van Fruits Basket (2019). Tohru leeft al bijna een jaar bij de familie Souma. Ze is in dat jaar erg close geworden met Shigeru, Yuki en Kyo. Dit tweede seizoen zal een duistere wending nemen en de kern van de ‘vloek van de Souma’s’ aan het licht brengen. Ik kan niet wachten! 😀

Mijn recensie van het eerste seizoen van de vernieuwde Fruits Basket kun je lezen in AniWay Magazine 58.

Ascendance of a Bookworm: Part 2 (Ajia-Do)

Het was al snel duidelijk dat Ascendance of a Bookworm uit het afgelopen herfstseizoen een vervolg zou krijgen. Ascendance of a Bookworm: Part 2 volgt Maine’s pad naar het verwezenlijken van haar droom: boeken lezen in een wereld zonder boeken! Voor het zover is, moet ze haar leerlingschap bij een plaatselijke tempel voltooien. In de tempel is zelfs een ruimte vol boeken! Helaas liggen de obstakels al snel op de loer… Zal Maine ooit weer boeken kunnen lezen?

Tower of God (Telecom Animation Film)

Wanneer Rachel een mysterieuze toren wil beklimmen, wordt ze achternagezeten door haar jeugdvriend (Twenty-Fifth) Bam. Als Rachel dan plotseling in de toren verdwijnt, wil Bam haar bevrijden. Hier moet hij echter een aantal pittige tests voor doorstaan die zich verspreid in de hele toren bevinden. Tower of God is gebaseerd op de gelijknamige online manhwa (Koreaanse manga). De serie is veelbelovend vanwege het mysterieuze, maar sterke verhaal en doet denken aan The Hunger Games.

Sing “Yesterday” For Me (Doga Kobo)

Rikuo Uozumi werkt na zijn studie verder in een supermarkt. Hij heeft geen ambitie om een echte baan te zoeken, maar voelt zich desondanks wel een buitenstaander in de maatschappij. Dan ontmoet Rikuo de mysterieuze Haru Nonaka die meer over hem en zijn heimelijke liefde Shinako Morinome schijnt te weten. Sing “Yesterday” For Me is een geheimzinnige slice of life serie met een titel die natuurlijk aan het bekende liedje van The Beatles refereert!

Digimon Adventure: (Toei Animation)

Als je bent opgegroeid in de ‘90s en ‘00s zul je ongetwijfeld na school weleens naar Digimon hebben gekeken op Fox Kids/Jetix. De serie wordt nieuw leven ingeblazen met een reboot: Digimon Adventure:! De originele verhaallijn speelt zich af in het jaar 2020 en keert terug naar het moment waarop Taichi Yagami zijn Digimon Agumon ontmoet. Tokyo wordt op dat moment echter geteisterd door heftige cyberaanvallen. Kunnen Taichi en zijn vrienden de stad op tijd redden?

Welke serie(s) ga jij deze lente kijken? 😊