Anime Zomer 2020 Preview

13 juli 2020
,

De zomer is begonnen en dat betekent dat het weer tijd is voor de Anime Zomer 2020 Preview! Helaas is het weer nog niet bepaald zomers, maar dat maakt het wel aantrekkelijker om nieuwe animeseries te volgen. Hoewel het aanbod deze zomer iets minder is in verband met de coronacrisis, heb ik een aantal interessante titels van Crunchyroll en Netflix samengesteld. Ben je dus op zoek naar nieuwe series om deze zomer te kijken? Lees dan snel mijn Anime Zomer 2020 Preview!

Anime Zomer 2020 Preview

Japan Sinks: 2020 (Science SARU)

Deze zomer verschijnt het veelbelovende Japan Sinks: 2020 op Netflix. Science SARU produceerde onder meer Netflix’ Devilman: Crybaby, Keep Your Hands Off Eizouken! en de film Ride Your Wave. De tekenstijl van deze studio is creatief en opvallend; de verhaallijnen bevatten opmerkelijke plotwendingen. Japan Sinks: 2020 verhaalt over een grote aardbeving die Japan na de Olympische Spelen van 2020 zal treffen. De tiendelige serie volgt een broer en zus die in de nasleep van de natuurramp proberen te overleven.

Japan Sinks: 2020 is nu te zien op Netflix.

The God of High School (MAPPA)

Studio MAPPA heeft niet stilgezeten! Met The God of High School is de studio een samenwerking aangegaan met streamingsdienst Crunchyroll. Na de lancering van Tower of God als eerste Crunchyroll Original, is het nu de beurt aan The God of High School. De serie verhaalt over een martial arts tournament in Korea waar middelbare scholieren aan kunnen deelnemen. Taekwondo vechter Mo-Ri Jin leert al snel dat het tournament een groot geheim behelst.

The God of High School is te zien op Crunchyroll.

Ninja Collection (DRAWIZ, ILCA, Toho Interactive Animation)

Ninja Collection is een samenwerking van een aantal minder bekende animatiestudio’s. De serie volgt een groepje van vier ninja’s die in Tokyo strijden tegen het kwaad. Het lijkt me een low-budget actieserie die hopelijk ook een hoop spanning zal brengen.

Ninja Collection is binnenkort te zien op Crunchyroll.

Fire Force 2 (David Production)

Vorig jaar zomer werd het eerste seizoen van Fire Force uitgezonden. De timing van deze serie over stoere brandweermannen (en vrouwen!) kon niet slechter, want vlak na de pilot brandde een deel van Kyoto Animation Studio af als gevolg van brandstichting… Fire Force komt van de hand van Atsushi Okubo (Soul Eater) en volgt de energieke Shinra tijdens zijn bestrijding van het vuur dat Tokyo teistert. Het tweede seizoen belooft in ieder geval weer veel actie terwijl Shinra met zijn collega’s de duivelse ‘Infernals’ in toom houdt.

Fire Force 2 is te zien op Crunchyroll.

Mr. Love: Queen’s Choice (MAPPA)

Zo af en toe mag een ‘fan service’ serie niet ontbreken, toch? 😛 Hoewel je deze series (meestal) niet moet kijken voor een goede verhaallijn, zien de character designs er altijd goed uit! Om die reden staat Mr. Love: Queen’s Choice voor deze zomer dan ook op mijn lijstje. Mr. Love: Queen’s Choice volgt een meisje dat na haar vaders dood zijn bedrijf erft. Tijdens haar nieuwe werkzaamheden ontmoet ze vier jongens die er niet alleen goed uitzien, maar waarmee ze samen tegen de mysterieuze kracht ‘evol’ moet strijden. Ja, je leest het goed: het omgedraaide van love! Mr. Love: Queen’s Choice is een nieuwe serie van MAPPA en deze zomer zal duidelijk worden of het een ‘hit’ of ‘miss’ zal zijn. Aan de cast zal het vast niet liggen. 😉 Mijn recensie van Mr. Love: Queen’s Choice kun je lezen in AniWay Magazine 62.

Mr. Love: Queen’s Choice is binnenkort te zien op Crunchyroll.

Welke serie(s) ga jij deze zomer kijken? 🙂